خانه پیش ساخته

خانه پیش ساخته :

خانه پیش ساخته از نمونه‌های عالی ساخت مدرن و بناسازی به شیوه امروزی است .

راهی آسان و اقتصادی برای خانه‌دار شدن، آن هم با مصالح مدرن و زیست‌محیطی که با اقبال خوب کاربران هم روبرو شده‌ است.

این روزها روش ساخت قطعات خانه در کارخانه و انتقال و مونتاژ آن ها در محل مورد نظر، در کشورهای پیشرفته به راهی آسان و سریع برای تهیه خانه برای عده زیادی تبدیل شده و از طرف عموم و سازندگان هم با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شده است.

هم‌چنین به این موارد می‌پردازیم:

  • خانه های پیش ساخته چگونه تهیه می‌شوند؟
  • آشنایی با انواع خانه از پیش ساخته و مزایای آن.
  • از متریال مورد استفاده در ساخت خانه پیش ساخته بیشتر بدانیم.

این مطلب رو همراه با ما مطالعه کنید!

خانه پیش ساخته، راحت، زیبا، ارزان!

این روزها خانه‌دار شدن از هر زمان دیگری مشکل‌تر شده و قیمت ساختمان‌های آماده و بناهای در دست ساخت به‌ شدت بالا رفته است .

تا جایی که خیلی‌ها حتی فکر خرید خانه را با اجاره کردن آن عوض کردند و به‌ کلی از این کار ناامید شدند!

اما همیشه راه‌هایی وجود دارد که ممکن است به آن ها فکر نکرده باشیم که بتوانند مشکل ما را به طرز جالبی حل کنند!

خرید خانه پیش ساخته یکی از همین راه‌هاست که در چند سال‌ گذشته در همه جای دنیا و به‌ خصوص کشورهای پیشرفته، به روشی آسان و عملی برای خواه‌دار شدن افراد تبدیل شد ه است.

در کشور ما هم، فرهنگ تهیه خانه‌های از پیش آماده کم‌کم جای خودش را بین مردم باز می‌کند و مثل هر مورد مفید دیگری به‌مرور شکل می‌گیرد.

در این شرایط، آگاه شدن از شرایط و مزایای این نوع خانه‌ها می‌تواند فرصتی باشد برای افرادی که برای اولین بار قصد خرید خانه دارند یا مایل هتند در کمترین زمان ممکن خانه‌سازی کنند.

خانه پیش ساخته و ۹ مزیت کاربردی!

اگر مایلید از مزیت‌های خرید یا ساخت خانه‌های پیش ساخته باخبر شوید، در این بخش موارد مهمی از آن‌ها لیست شده که با هم مرور می‌کنیم:

  • عایق سرما، گرما، رطوبت و صدا: خانه پیش ساخته اغلب با متریال عایق در برابر نفوذ سرما و گرما و نیز رطوبت ساخته می شود. این مورد مزایای زیادی را در خودش دارد ؛ از جمله اینکه عایق دما هستند ، خانه را از مصرف انرژی بیشتر برای گرمایش و سرمایش معاف می‌کند . همین‌طور مقاومت در برابر نفوذ رطوبت، محیط خانه را در برابر رشد باکتری و قارچ و دیگر موارد میکروبی محافظت می‌کند.

این روزها که همه از سروصدا و آلودگی صوتی گریزان هستیم، خواص اکوستیک در این نوع سازه هم از مواردی هست که به تعداد طرفدارای این منازل اضافه کرده و بسیاری رو به خرید آن‌ها تشویق می‌کند.

  • هزینه نگهداری کمتر نسبت به نمونه‌های دیگر ساختمان: این نوع سازه به‌خاطر مصالح و نوع ساختی که داره، به مراقبت کمتری نسبت به خانه‌های دیگر نیاز دارد که هزینه و زحمات این کار را به شدت پایین میاورد .
  • سرعت ساخت و بازگشت سرمایه: هزینه‌ای که برای تهیه خانه پیش ساخته پرداخت می‌کنید، به‌علت سرعت انجام کار خیلی زود به شما بازمی‌گردد. این مزیت به‌ویژه برای سرمایه‌گذارها و افرادی که برای اولین بار خانه‌دار می‌شوند بسیار مفید است .
  • مقاومت و پایداری در برابر زلزله حتی تا ۹ درجه ریشتر! کشور ما روی کمربند زلزله قرار دارد و همه ساله شاهد اتفاقات طبیعی در این مورد هستیم. خانه های پیش ساخته به خاطر کاربرد مصالح ایمن و مهندسی نوینی که در طراحی و ساخت آن ها به کار رفته، در برابر زلزله مقاوم هستند.
  • مصون از نفوذ حشرات موذی و آفت‌های طبیعی: در خانه‌های پیش ساخته از چوب و متریال صنعتی استفاده زیادی شده که همگی به‌طور اصولی سمپاشی و در برابر آفت مصون شدند. به همین خاطر این نوع خانه‌ها، از نفوذ سوسک و حشرات موذی و آفت‌های مختلف معاف هستند.
  • سهولت تغییر نقشه بدون هدر دادن مصالح: این نوع خانه‌ها را می شود بدون پرتی مصالح در بخش نقشه و طراحی تغییر داد. این مورد به‌خصوص برای افرادی که مایل هستند  به‌خاطر تغییر تعداد اعضای خانواده، تعداد یا مساحت اتاق‌ها را عوض کنند بسیار مفید است .
  • کاهش هزینه‌های فونداسیون: مصالح به‌کار رفته در خانه‌های از پیش آماده نسبت به نمونه‌های سنتی سبک‌تر هستند. این مزیت نه‌ تنها آن ها را ضد زلزله می‌کند ، بلکه با کمتر کردن نیاز به فونداسیون، صرفه‌جویی زیادی در این بخش انجام می‌دهد ! این مزیت هم قیمت خانه را پایین‌تر میارورد  و هم سرعت اجرای زیرساخت و فونداسیون را بالاتر می‌برد که کاملا به نفع مشتری است.
  • قیمت مناسب و ارزان: این نوع خانه به‌ دلایل مختلف از مصالح مصرفی تا مونتاژ کارخانه‌ای، در مجموع بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های سنتی است و تمایل زیاد برای خرید آن هم به‌ همین دلیل به‌وجود امده است.
  • قابلیت جابه‌جایی و مونتاژ قوی: قطعات این نوع خانه پیش ساخته را می شود جابه‌جا و در محل دیگری مونتاژ کرد. مزیتی منحصربه‌فرد و خاص که در هیچ نوع خانه سنتی دیده نمی‌شود . این خصوصیت برای بسیاری جذاب بوده و خرید خانه های پیش ساخته را به گزینه ای ایده‌ال تبدیل کرده است.

با متریال مصرفی در خانه های پیش ساخته آشنا شویم!

در این نوع خانه‌ها، از چوب استفاده زیادی می‌شود .

ماده‌ای سبک، طبیعی و بسیار زیبا که هم شکل و نمای داخلی  خارجی منزل را زیبا می‌کند و هم آن را در برابر زلزله و حوادث ایمن می‌کند . ضمن اینکه این نوع چوب مخصوص صنعتی بوده و در برابر آفت‌ها و حشرات هم سمپاشی شده و مصون است.

از مواد دیگری که در ساخت خانه های پیش ساخته مورد استفاده هستند ، آلیاژهای سبک و ضد زنگ است که هم زیبا و هم به‌شدت مقرون به‌صرفه هستند. این متریال خانه را در برابر ضربه و‌ آسیب مصون کرده و به آن قدرت مقابله با حوادثی مثل سیل و زلزله را هم می‌بخشد.

شیشه از نوع نشکن و پلاستیک هم مواد دیگری هستند که هم به روشنایی و زیبایی این نوع خانه‌ها کمک کرده و هم کاملا کاربردی هستند.

پلاستیک در این نوع خانه پیش ساخته موارد استفاده زیادی دارد و از نظر رعایت بهداشت و ظاهر زیبا و مدرن هم نقش خوبی در این نوع خانه‌ها بازی می‌کند .

پایان کلام!

خانه پیش ساخته فرصتی جدید و امروزی برای کسانی است که مایل هستند ضمن داشتن منزلی زیبا و امروزی، از مزیت‌های مختلف ساخت‌وساز به شیوه مدرن هم بهره‌مند شوند.

از مصالح ارزان و ضد زلزله تا مصونیت در برابر آفات و حشرات و وجود مزیت‌های بهداشتی فراوان را می شود به این خانه‌های از پیش ساخته نسبت داد.

همین طور مواردی مانند قیمت ارزان و ساخت فوری، از مزیت‌های اقتصادی این نوع خانه ها هستند که گرایش به خرید آن‌ها را در سال‌های اخیر بیشتر کرده است.

شما هم اگر مایل به تهیه این نوع خانه پیش ساخته هستید، پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات بیشتر درباره قیمت و کیفیت این نوع سازه ها را از فضای مجازی جمع‌آوری کنید.

با مقایسه این نوع ساخت مسکن با شیوه سنتی بدون شک شما هم با مزایای بیشتر این نوع ساختمان‌ها آشنا می‌شوید و می‌توانید خانه خودتان را بنابر سلیقه و نظر خودتان انتخاب و آن را سفارش بدهید.

خانه پیش ساخته بتونی:

درخواست ثبت سفارش :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *