طراحی و اجرای اضافه بنا پیش ساخته

اجرای اضافه بنا پیش ساخته

اجرای اضافه بنا پیش ساخته:

تکنولوژی ساختمان پیش ساخته سبک از اوایل قرن نوزدهم و بعد از یک دوره رکود شدیدی که پس از جنگ جهانی دوم در کشورهای اروپایی بوجود آمده بود توسط یک آمریکایی ابداع شد.

در زمان پسا جنگ به دلیل نیاز شدید به ساخت و ساز مسکن اجزای ساختمانی پیش ساخته و سازه های پیش ساخته به شدت مورد استقبال قرار گرفت و حدودا از سال 1375 پای این تکنولوژی به صنعت ساختمان سازی ایران نیز وارد شد.

از آنجا که ایران کشور حادثه خیزی است و هر ساله حوادث گوناگونی در سراسر کشور رخ می دهد که باعث ویرانی های بسیار زیادی می شود لذا توجه به ساختن ساختمان ها و خانه های مقاوم تر و با ویژگیهای خاص که بتواند به سرعت محل اسکانی برای مردم حادثه دیده فراهم کند بسیار حائز اهمیت می باشد.

ساختمان های پیش ساخته با توجه به مزایای بسیار زیادی که دارند یکی از بروزترین روش های ایجاد و گسترش واحدهای مسکونی و اداری می باشد که می تواند جوابگوی نیاز مردم باشد.

این روزها صنعت ساختمان پیش ساخته چنان پیشرفت داشته است که نه تنها توانسته است به راحتی با کیفیت بالا، کاهش هزینه ها و سرعت اجرا جای خود را در صنعت ساختمان سازی محکم کند بلکه توانسته است سایر متدهای صنایع خانه سازی را تحت تاثیر قرار دهد.

به طور کلی چند مساله باعث شده است  تمایل برای استفاده از ساختمان  پیش ساخته در مقابل صنایع ساختمان سازی قدیمی روز به روز بیشتر شود :

  • سرعت بالای اجرا و نصب سازه پیش ساخته
  • کاهش میزان تولید ضایعات در طول ساخت و ساز
  • دقت بسیار بالا در کار که یکی ازاصول ضروری در ساختمان پیش ساخته می باشد
  • نیاز به نیروی انسانی کمتر و درزمان کوتاهتر

مزایای استفاده از ساختمان پیش ساخته سبک به جای سازه های سنتی و قدیمی: 

  1. مقاومت بالا در برابر زلزله خصوصا در کشور زلزله خیزی مانند ایران
  2. سازه های پیش ساخته دوستدار محیط زیست محسوب میشوند ، به طور کلی میزان تولید ضایعات ساختمانی و فضای مورد نیاز برای انباشت این ضایعات دراین روش بسیار کمتر است .
  3. کاهش چشمکیر وزن ساختمان
  4. کاهش هزینه های تمام شده ساختمان پیش ساخته علی الخصوص در ایران که هزینه های بسیار بالای ساخت و ساز باعث افزایش چشمگیر قیمت ساختمان ها شده
  5. عمر مفید بیشتر سازه در شرایط اقلیمی مرطوب مانند بنادر جنوب کشور و مناطق شمال ایران به دلیل مقاومت بالای مصالح در برابر خوردگی و زنگ زدگی( از طریق رنگ آمیزی قطعات با ضد زنگ)
  6. امکان اجرای سازه و حمل و نصب راحت قطعات در مناطق صعب العبور
  7. امکان ساخت سازه به صورت موقت و سپس دمونتاژ و مونتاژ کردن مجدد آن در مکانی دیگر
  8. کاهش چشمگیر هدررفت انرژی به دلیل عایق بندی بیشتر سازه های پیش ساخته

انواع ساختمان پیش ساخته :

سازه های پیش ساخته با توجه به نیاز مشتری با متریال مختلف و متدهای گوناگون ساخته می شود که در ذیل در مورد انواع ان توضیح داده می شود.

  • کانکس : کانکس ها اتاقک های موقتی هستند که در انواع و ابعاد مختلف و معمولا برای اسکان موقت ساخته می شوند، کانکس ها معمولا در کارخانه به طور کامل ساخته شده و به محل استفاده مشتری حمل و نصب می شود. 
  • ویلای پیش ساخته : نوعی از سازه های سبک مدرن تر محسوب می شوند که با استفاده از ترکیبی از چوب و فلز و شیشه و … با امکانات رفاهی بیشتر و به صورت اجرا در محل ساخته می شوند. در ایران امکان ساخت ساختمان پیش ساخته بیش از سه طبقه وجود ندارد ولی برای ابعاد سازه محدودیت خاصی وجود ندارد. برای مشاهده نمونه ساختمان پیش ساخته توسط شرکت بناگر کلیک کنید.
  • سوله پیش ساخته : این نوع سازه برای کاربردهای صنعتی و عمرانی مورد استفاده قرار می گرد و نیاز به فونداسیون و بتن ریزی ندارد. سوله ها عمدتا در ساخت سالن های ورزشی ، نمایشگاه های فصلی و موقت ، انبار ، احداث کارگاه های صنعتی و …. استفاده می شوند.
  • کانکس فارم ماینینگ یا اتاقک سرور : اخیرا این اتاقک ها که  برای نگهداری سرورها و تجهیزات کامپیوتری و دستگاه های استخراج ماینر هستند به شدت مورد استقبال قرار گرقته اند. متریال مورد استفاده در این کانکس ها ساندویچ پانل های با ضخامت بالاست و ساخت آن نیازمند تخصص و استاندارهای خاصی می باشد تا بتواند سرمای لازم جهت خنک کردن دستگاه ها را فراهم کند . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابعاد و قیمت کلیک کنید.

طراحی و اجرای اضافه بنا پیش ساخته

سوئیت پیش ساخته بتونی:

پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *