صفر تا صد مراحل ساخت کانکس

صفر تا صد مراحل ساخت کانکس

صفر تا صد مراحل ساخت کانکس :

مراحل ساخت کانکس به شما نشان می‌دهد این خانه‌های پیش‌ساخته چگونه از صفر تا صد ساخته می‌شوند و به دست مشتریان خود می‌رسند.

اما آیا اصلاً می‌دانید کانکس چیست و چه کاربردی دارد؟ کانکس‌ها یا خانه‌های پیش‌ساخته امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌اند.

این خانه‌ها، بلوک‌های ساختمانی هستند که فضای زندگی را برای افراد در هر محیطی ایجاد می‌کنند و البته قیمت بسیار مناسبی هم دارند.

این کانکس‌ها می‌توانند بسته به نیاز مشتریان، تنها شامل یک اتاق باشند یا هرآنچه یک خانه کوچک نیاز دارد را در خود جای دهند.

کانکس‌ها می‌توانند از یک اتاق کوچک فلزی تا چند کانکس و فضایی چند سطحی با انواع امکانات تشکیل شده باشند.

بسته به اینکه چند نفر قرار است در این کانکس سکونت داشته باشند، می‌توانید فضا را تغییر دهید.

اما مهم‌ترین ویژگی این کانکس‌ها، زمان ساخت کم و صرفه‌جویی در هزینه‌ای است که می‌پردازید. بهتر است با ما باشید تا با مراحل ساخت کانکس خود بیشتر آشنا شوید.

کانکس‌ها چگونه ساخته می‌شوند؟

تفاوتی ندارد که کانکس قرار است محل اصلی و دائمی اقامت شما باشد یا قرار است آن را در باغی برای گذران ساعاتی خوش نصب کنید.

درهرصورت مراحل ساخت کانکس در هر دو یکسان است. بیایید با این مراحل آشنا شویم.

کانکس در چه محلی نصب می‌شود؟

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کانکس خود را برای ساخت سفارش دهید، لازم است بدانید این کانکس قرار است کجا نصب شود.

پیش از هر کاری به قطعه زمینی نیاز دارید تا بتوانید کانکس را در آن مستقر کنید.

بهتر است محلی که برای نصب کانکس در نظر می‌گیرید از نظر تحویل کانکس به‌وسیله جرثقیل، در موقعیت مناسبی باشد.

کانکس یا خانه پیش‌ساخته، توسط جرثقیل به دست شما خواهد رسید. پس باید موقعیت کانکس در جایی باشد که جرثقیل بتواند تا آنجا کانکس را حمل کند.

از طرف دیگر به کیفیت زمین هم دقت کنید. بهترین محل برای نصب کانکس، قطعه زمین صاف است.

اگر زمین شما شیب تندی دارد، زمان و هزینه زیادی باید صرف کنید تا یک پایه مناسب برای آن تدارک ببینید.

علاوه بر این حتماً پیش از سفارش کانکس بررسی کنید آیا مکانی که قرار است کانکس در آن قرار بگیرد، خارج از شبکه و دسترسی است یا خیر؟

آیا مجوز ساخت‌وساز در این زمینه به شما داده می‌شود یا خیر؟

کانکس‌ها چگونه ساخته می‌شوند؟

برنامه‌ریزی، مهم‌ترین قسمت هر پروژه!

بهتر است قبل از شروع به‌خوبی بدانید که نقطه پایان کجاست. یکی از مراحل ساخت کانکس، نقشه‌ای بوده که قرار است کانکس بر اساس آن ساخته شود.

برای این مرحله هم می‌توانید خودتان نقشه کانکس را طراحی کنید، هم می‌توانید از یک معمار یا مهندس نقشه‌کشی بخواهید که در این کار به شما کمک کند.

البته مهم آن است که این نقشه واقعا قابل پیاده سازی باشد . لذا شما به راحتی می توانید با مشاوران شرکت بناگر برای طراحی کانکس استفاده کنید و متخصصان با تجربه آن ها درباره محل نصب کانکس مشاوره بگیرید .

می‌توانید برای اینکه بتوانید نقشه خود را دقیق بکشید، از یک جعبه مقوایی استفاده کنید. به‌این‌ترتیب به‌سادگی در می‌یابید که در کدام نقطه، کانکس باید جوش بخورد یا کانتینر حمل‌ونقل باید اصلاح شود؟

ابعاد کانکس ها قابل تنظیم است اما ورق های قابل اتصال آن ها به یکدیگر دارای استانداردهای خاص هستند . 

در مرحله برنامه‌ریزی باید به‌دقت تعیین کنید که چه مقدار بودجه دارید. البته بهتر است برای مصارف احتمالی که به وجود می‌آید 20 درصد بیشتر در نظر بگیرید.

باید به‌خوبی بدانید که چه تعداد کانتینر نیاز دارید و این کانکس‌ها باید از چه نوعی باشند. قبل هر کار باید به‌خوبی تعیین کنید که کانکس شما چگونه قرار است به محل نصب خود منتقل شود؟

ورودی و خروجی‌های کانکس را به‌خوبی تعیین کنید. بدانید سیم‌کشی، لوله‌کشی یا محل خروج برای لوله بخاری در کجای کانتینر باید قرار بگیرند. توجه کنید با توجه به موقعیت فضای انتخابی شما برای نصب آیا امکان لوله کشی آب یا فاضلاب و سیم کشی برق وجود داشته باشد . 

از همه مهم‌تر باید بدانید چه زمانی باید ساخت کانکس شروع و چه زمانی باید پایان بپذیرد؟

تأییدیه را فراموش نکنید

حال که برنامه‌ریزی کردید و می‌دانید کانکس قرار است به چه شکل باشد، بهتر است تمامی مدارک قانونی خود را تهیه و هر مرحله را از نظر مراجع قانونی مورد بازرسی قرار دهید.

بهترین کار این است با فردی که در این مسیر خبره و آگاه است صحبت کنید و تمامی راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید تا هم وقت و هم هزینه خود را هدر ندهید. مشاوران بناگر در این مرحله نیز همراه شما هستند . 

لازم است بدانید اگر قصد دارید از کانکس ها به عنوان اضافه بنا خود استفاده کنید نیاز است مجوزهای لازم برای این مورد را دریافت کنید . 

برای اینکه کانکس شما از نظر جزئیاتی که در آن رعایت می‌شود، برای اهالی آن ایمن باشد، برخی کدها وجود دارند که باید آن‌ها رعایت کنید.

مثلاً اینکه کانکس‌ها در برابر آتش ایمن باشند و سعی کنید در مناطقی باشند که از نظر استاندارد ساخت ساختمان، ایمنی را تأمین و تضمین کنند.

بهتر است به قوانین ساخت‌وساز در محل نصب کانکس دقت کنید تا قوانین را زیر پا نگذارید. اگر قرار است کانکس شما در باغ نصب شود که تا به حال لوله کشی گاز نشده است یا قصد دارید بیمه حوادث برای آن فضا دریافت کنید باید به تمام این نکات دقت کنید و کانکس خود را از یک شرکت معتبر تهیه کنید . 

بهتر است کانکس روی فونداسیون قرار بگیرد

خشت اول را درست بگذارید

یکی از مراحل ساخت کانکس این است که فونداسیون و پایه کانکس ثابت و محکم باشد.

برای این کار نیازمند پایه‌ای ثابت و البته مسطحی هستید که کانکس قرار است در آن جای بگیرد. این فونداسیون باعث می‌شود تا کانکس از اتفاقاتی مانند حرکت زمین محافظت شود.

این موضوع زمانی بسیار اهمیت پیدا می کند که کانکس شما چند طبقه هم باشد .

البته منظور نظر ما فقط زلزله نیست، بلکه باید بدانید زمین در تمام مدت در حال تکان خوردن است، بالا و پایین می‌رود و در اثر گرما و سرما منقبض و منبسط می‌شود.

از طرف دیگر این پایه باعث می‌شود تا علی‌رغم وجود شیب زمین، طبقات مختلف کانکس، تراز و در یک سطح باقی بماند.

از طرف دیگر باعث می‌شود تا کف کانکس در اثر تماس با زمین دچار رطوبت و خوردگی نشود. در بحث نگهداری و شستشوی کانکس ها این موضوع بسیار مهم است . 

پایه‌ها و فونداسیون‌ها انواع مختلف دارند که عبارت‌اند از:

  • بلوک‌های بتنی

برای این بلوک‌ها نیاز است تا زمین را در حداقل ممکن حفاری کنید. از طرفی می‌توانید شیب زمین را با کمک این بلوک‌ها جبران کنید.

  • فونداسیون شمعی

این تنها راه حلی است که برای زمین‌های نرم و متحرک باید اجرا کنید. درست است که کمی گران است اما باعث استحکام کانکس می‌شود.

  • پی دال

دال بتنی یا فونداسیون دال بزرگ‌تر از کف ساختمان یا کانکس است. نسبت به فونداسیون اسکله هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد اما از مزایای آن این است که هیچ حفره‌ای باقی نمی‌ماند و آفات احتمالی نمی‌توانند به کانکس ضربه بزنند.

  • پی نواری

این فونداسیون دارای حدود 1 الی 2 فوت عرض و 4 فوت عمق است. این نوع پی‌ریزی در زیر لبه کانکس قرار می‌گیرد. از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه و مقرون است و نیازمند حفر و بتن کمتری است. اما در برابر زلزله مقاوم نیست. بهتر است در آب‌وهوای معتدل و پایدار و کانکس‌های کوچک از آن استفاده کنید.

توصیه ما این است که کانتینر را به فونداسیون محکم کنید تا عواقب مخرب نتوانند بر کانکس تأثیر منفی بگذارند. بااین‌حال انتخاب فونداسیون به هزینه، پروژه و مکان نصب بستگی دارد.

بهتر است کانکس روی فونداسیون قرار بگیرد

کانکس خود را سفارش دهید

حال که با موفقیت توانستید تا اینجا مراحل ساخت کانکس را طی کنید، می‌توانید کانکس خود را سفارش دهید. اگر به‌دقت کانکس خود را سفارش دهید و تغییرات را اعمال کنید به‌خوبی می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

می‌توانید پانل‌ها را اضافه یا برش‌ها را برای در و پنجره اضافه کرده یا کم کنید.

تحویل بگیرید و از کانکس خود لذت ببرید

پایانی‌ترین مرحله از مراحل ساخت کانکس این است که منتظر بنشینید تا جرثقیل کانکس شما را تحویل دهد و آن را بر روی فونداسیون خود نصب کنید. بهترین برنامه‌ریزی به شما نشان می‌دهد که چگونه هر کانکس باید در جای خود قرار بگیرد و به باقی قسمت‎‌ها متصل شود؟

لبه‌ها چگونه در امتداد یکدیگر قرار داده شوند و چگونه کانکس‌های چندطبقه به یکدیگر متصل شوند؟ پس از پایان این مراحل، از زندگی در کانکس خود لذت ببرید.

کلام پایانی

مراحل ساخت کانکس اگر به‌دقت طی شوند، می‌توانید هم در هزینه و هم در وقتی که برای خرید و انتخاب کانکس در نظر گرفته‌اید صرفه‌جویی کنید. این مراحل را طی کنید و از کانکس زیبای خود لذت ببرید. با هزینه‌ای اندک لحظات خوبی را تجربه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *