قیمت کانکس به چه عواملی بستگی دارد ؟

قیمت کانکس به چه عواملی بستگی دارد

قیمت کانکس به چه عواملی بستگی دارد ؟

قیمت کانکس و اقتصادی بودن انواع آن، از مهم‌ترین عوامل در خرید این نوع سازه هست.

برای افرادی که مایلند نمونه‌‌ای از این کانکس‌ها رو تهیه و اون رو برای منظور خاصی به کار بگیرن، تعیین قیمت جزو فاکتوهای مهمیه که روی خرید اونها تاثیر می‌ذاره.

به همین علت هم تولید کننده‌ها و فروشنده‌های انواع کانکس، تولیدات خودشون رو بر اساس نوع متریال مصرفی، ابعاد و کیفیت اجزایی که در ساختشون به‌کار رفته قیمت‌گذاری می‌کنن.

این مطلب رو به همین موضوع اختصاص دادیم تا ببینیم چه مواردی روی قیمت کانکس تاثیر دارن و برای خرید یک کانکس مناسب با قیمت اقتصادی چه مواردی رو باید در نظر داشته باشیم.

ضمن مطلب اشاره کلی به انواع کانکس هم می‌کنیم تا بهانه‌ای بشه برای آشنایی با تنوع این محصول و بهتر بتونیم در مورد قیمت‌گذاری اون هم صحبت کنیم.

اگه مایلید در این مورد اطلاعاتی به دست بیارید همراه با ما این مقاله رو مطالعه کنید.

محاسبه قیمت کانکس و ۱۰ فاکتور موثر

قیمت انواع کانکس کارگاهی بر اساس مصالح به‌ کار رفته و شیوه ساخت محاسبه میشه که شامل موارد زیر هستن:

  • قیمت روز ورق مصرفی در بدنه و سقف
  • تیر آهن مصرفی در دور کلاف و اسکلت پروفیل
  • عایق مصرفی در بدنه و سقف کانکس که در مواردی از پلی استایرن و فوم رول تهیه میشه و در مواردی هم می‌تونه از فوم پلی یورتان تزریقی باشه
  • محاسبه هزینه طراحی که بسته به نوع کانکس از کارگاهی تا ویلایی و ساندویچ پانل و غیره متنوع هست.
  • هزینه جوشکاری
  • نوع پنجره مورد استفاده (تک‌جداره یا دوجداره)
  • تخته مصرفی در کف کانکس از انواع چند لایه، پوشش ضد آب با کفپوش مشمع و طرح پارکت
  • دیوارپوش‌ها که می‌تونن از PVC قابل شستشو باشن
  • سیم کشی و تجهیزات برق
  • کابل‌کشی و تجهیزات تلفن

بسته به اینکه مورد کاربرد کانکس چی باشه، اندازه و جنس اون متفاوته.

همینطور مصالح و اجزای به کار رفته در ساخت اون مثل پنجره‌ها با هم فرق داره که روی قیمت تموم شده تاثیر زیادی داره.

مثلا کاربرد پنجره دوجداره کانکس رو از نظر عایق دما تجهیز می‌کنه و روی قیمت تمام شده هم تاثیر داره.

قیمت کانکس سفارشی و معمولی

قبل از اینکه وارد بحث قیمت‌گذاری کانکس بشیم، لازمه این نکته رو یادآوری کنیم که تولید سفارشی کانکس با نمونه‌های تولید انبوه از نظر قیمت تفاوت کلی با هم دارن.

به این معنا که اگه مایل باشید یه نمونه معمولی از کانکس رو تهیه کنید و فاکتور یا ویژگی خاص و سفارشی مد نظر نداشته باشید، تهیه اقتصادی اون به‌مراتب آسون‌تره.

اما نمونه‌های سفارشی با فاکتورهای تکمیلی طبعا قیمت‌های بالاتری هم دارن و بخش اقتصادی خرید کانکس به این شکل، بیشتر مربوط به انتخاب محل تولید و شرکتی میشه که کار تولید و عرضه این محصولات رو به‌عهده داره.

اما در مورد مشخصات تعیین کننده قیمت کانکس هم مواردی وجود داره که در ادامه به اونها می‌پردازیم.

آشنایی با انواع کانکس

نمونه‌های مختلف کانکس رو می‌تونیم در یکی از گروه‌های زیر پیدا کنیم:

کانکس کارگاهی که در دو مدل سبک و سنگین ساخته میشه و بسته به مصالح کاربردی و ضخامت ورق مصرفی قیمت‌گذاری میشه.

انواع سنگین همونطور که از اسمشون معلومه با مصالح سنگین‌تر تهیه میشن و بیشتر برای مصارف طولانی مدت کاربرد دارن و طبعا قیمت بالاتری هم دارن. از این نوع کانکس‌ معمولا انتطار طول عمری بین ۱۰ تا ۱۲ سال میره و اغلب بعد از مدتی هم به‌شکل دست دوم به‌فروش می‌رسن.

نمونه‌هایی از این کانکس‌ها برای موارد نگهبانی، سرایداری و حتی مسکونی و در در باغ‌ها به‌کار گرفته میشن. برای کسانی که فضای سبز لازم رو دارن اما فرصت یا تمایلی به ساخت و ساز ندارن، کانکس ویلایی گزینه پیشنهادی فوق العاده‌ای محسوب میشه.

نمونه‌های سبک‌تر کانکس کارگاهی برای موارد استفاده کوتاه مدت و با ملزومات سبک‌تر ساخته شده و وزن و قیمت کمتری هم دارن. از این سازه‌ها انتظار طول عمری حدود ۳ سال میره و اغلب برای استفاده در مواردی مثل پروژه‌های عمرانی کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‌گیرن.

قیمت کانکس ویلایی هم بر اساس نوع و اندازه اون و مصالح مصرفی و شیوه طراحی محاسبه میشه. بر همین اساس برای این موارد با احتساب همه موارد، قیمت بر اساس متر مربع محاسبه و به مشتری اعلام میشه.

البته تجهیزات به‌کار رفته و آپشن‌های اضافه هم بخشی از این محاسبه هستن که شرکت‌های سازنده به مشتری اعلام می‌کنن.

کانکس ساندویچ پنل نوع دیگه‌ای از این سازه‌هاست که بیشتر در مناطق خیلی سرد و خیلی گرم کاربرد داره.

دلیل این نوع اسم کاربرد برای این کانکس، شباهت بدنه داخلی آن با یخچال و قوی بودن عایق به‌کار رفته در اون هست. تزریق فوم پلی یورتان در جداره این نوع کانکس، اون رو در برابر نفوذ گرما و سرما مصون کرده و به طول عمرش هم تا حد زیادی اضافه کرده.

قیمت کانکس ساندویچ پانل نسبت به نمونه‌های دیگه قدری بیشتره ولی به‌خاطر مزیت‌های کاربردی و قابلیت‌هایی که داره بین خریداران خیلی پرطرفداره.

کانکس سایدینگ هم نمونه دیگه‌ای از انواع کانکس هست که با سقف بلندتر و دو لایه عایق‌بندی قوی ساخته میشه و مصارف خوبی به‌عنوان کلبه مسکونی، سازه خانه باغی و حتی دفاتر اداری داره و از نمای زیبایی هم برخورداره.

قیمت کانکس دست دوم چطور محاسبه میشه؟

این مورد تفاوت کلی با قیمت کانکس نو داره و خریدار و فروشنده هر دو باید قیمت‌ها رو و بنا به صرفه اقتصادی طرفین محاسبه کنن.

مثلا سالهایی که از کاربرد کانکس دست دوم گذشته و نوع استفاده‌ای که از اون شده خیلی مهمه و روی قیمت این نوع سازه تاثیر کلی داره.

اما در هر شکل قیمت مشخصی برای این نوع کانکس در دست نیست و بهتره اون رو از طریق استعلام و مقایسه چند مورد با هم به‌دست آورد.

بعضی شرکت‌های مهندسی که پروژه‌هایی رو در سراسر کشور انجام می‌دن، بعد از اتمام هر پروژه برای کم کردن از هزینه‌های حمل و جابه‌جایی وسایل کار، مواردی مثل کانکس‌های نگهبانی رو می‌فروشند که بین اونها میشه موارد مناسبی رو پیدا و خریداری کرد.

کانکس‌های فروشگاهی هم از مواردی هستند که گاهی به شکل دست دوم به فروش می‌رسن و فرصت خوبی برای خریداران فراهم می‌کنن.

بعد از تماس تلفنی و انجام استعلام قیمت از فروشنده، بازدید حضوری و محاسبه سود و زیان خرید کانکس دست دوم می‌تونه راهنمای شما در این خرید باشه.

حرف آخر

اگه تصمیم به خرید کانکس دارید، پیشنهاد می‌کنیم این کار رو با هوشمندی و توجه به خصوصیات انواع محصولات موجود انجام بدید.

قبل از اون هم لازمه الزامات و نیاز خودتون رو به نوع خاص کانکس مشخص کنید.

این کار کمک می‌کنه تا بین نمونه‌های موجود، بهترین و مناسب‌ترین رو انتخاب کنید.

ضمنا اگه بین اندازه‌ها و مدل‌هایی که از کانکس تولید میشه نمونه دلخواه شما وجود نداشت، می‌تونید اون رو به شرکت سازنده سفارش بدید.

به این ترتیب کانکس دلخواه شما با اندازه و مشخصات دلخواهتون تهیه و تحویل شما میشه.

البته در این صورت قیمت کانکس سفارشی شما از نمونه‌های تولید انبوه قدری بیشتر خواهد بود.

گزینه خرید نمونه‌های دست دوم کانکس هم برای مشتری وجود داره که طی اون میشه یکی از نمونه‌های موجود رو که با کار و نیاز شما هماهنگی بیشتری داشته باشه خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *