مشخصات فنی پروژهای پیش ساخته

مشخصات فنی پروژهای پیش ساخته

مشخصات فنی پروژهای پیش ساخته :

فونداسيون و مشخصات فنی پروژهای پیش ساخته  متشکل از شاسی کشی فولادی و دال بتنی است .

ديوارها از نوع ساندويچ پنل پلی یورتان طراحی و محاسبه گرديده اند.

پوشش داخلی و خارجی پانل ها ورق گالوانيزه رنگی و عايق حرارتی بکار رفته پلی يورتان تزريقی است .

در صورت نیاز سقف کاذب می تواند از گچبرگ، تايل آکوستيک باشد.

برای پوشش نهايي سقف می توان از ساندويچ پنل يا ورق گالوانيزه طرحدار و پشم شيشه استفاده کرد.

سيم کشی برق ساختمان های پیش ساخته به صورت روکار و یا توکار در کانال های پی وی سی اجرا شده و لوله کشی آب سرد و گرم و فاضلاب به روش معمول انجام مي شود  و هيچ گونه محدوديتی در انتخاب مصالح ومتریال درب ها، پنجره ها و کفسازی وجود ندارد.

ساختمان پیش ساخته چیست ؟

 به طور کلی به واحد ساختمان پیش ساخته ای  گفته می شود که عموما برای اسکان موقت استفاده می شود .

این ساختمان ها معمولا به صورت یک مکعب مستطیل با طول و عرض دلخواه مشتری ساخته می شود.

عرض آنها 2.40 یا 3 متر ( در صورتی که 3 متر باشد بار ترافیکی محسوب می شود ) و طول آنها از 1 تا 12 متر درنظر گرفته می شود .

البته این ابعاد و محدودیت ها برای کانکس هایی است که در کارخانه ساخته شده و به محل مورد نظر مشتری حمل می شود.

در این مقالات به این سازه ها ، کانکس آماده می گوییم.

در این نوع سازه ها اگر نیاز به عرض بیش از 3 متر باشد می توان آن را به صورت دو یا چند قلو ساخت .

به این ترتیب که مثلا برای یک سازه 9*12 سه کانکس 3*12 ساخته  و در محل بهره برداری به هم وصل می شوند .

این سازه ها برای مکان هایی که امکان حمل و نقل جرثقیل و کفی تریلی به محل نصب وجود داشته باشد مناسب است.

حال در مناطق صعب العبور که عبور و مرور به سختی انجام می شود چه کار کنیم؟

در این شرایط می توان از کانکس های پیچ و مهره ای استفاده کرد که محدودیت طول و عرض برای آن وجود ندارد و مطابق با نقشه و ابعاد مورد نظر مشتری ساخته می شود.

تمام متریال مورد نیاز  کف ، دیوارها ، سقف و …  در کارخانه تولید و در محل بهره برداری با پیچ و پرچ بهم متصل می شوند.

از این پس به این نوع سازه، اجرا در محل گفته می شود.

لازم به ذکر است که برای نصب کانکس نیاز به فونداسیون و اتصال آن به زمین نیست ، فقط باید یک سطح صاف و تراز در اختیار داشته باشیم.

• ساختمانهای پیش ساخته مسکونی، تجاری و اداری

• ساختمانهای پیش ساخته روستايی دور دست مانند مدارس پیش ساخته ، خانه های بهداشت و مراکز مخابراتی پیش ساخته

• ساختمانهای پیش ساخته بين جاده ای مانند پايگاه های امداد و نجات و مجتمعهای رفاهی وپیش ساخته مخابراتی

• اضافه بنای اداری و مسکونی پیش ساخته (برروی پشت بام و محوطه )

•اسکان موقت واضطراری پیش ساخته (خوابگاهی و اداری )

مشخصات فنی پروژهای پیش ساخته پیچ و مهره ای اجرا در محل : 

طراحی سازه های پیش ساخته بناگر ،مطابق با آئین نامه های مقررات ملی ساختمان ( مبحث 6 بارگذاری و 10 طراحی سازه ) و زلزله 2800 و اجرای اسکلتهای فلزی ستونها و تیرها از پروفیل در مقاطع (40×40)،(80×40)،(70×70)و (80×80)

استاندارد  و استراکچر فلزی قاب دیواره ها و سقف از ورق های آهنی خم شده به ضخامت 2 میلیمتر با اجرای ضد زنگ کامل و آماده شده با اتصالات پیچ و مهره ای،
پوشش های خارجی دیواره ها و سقف پیش ساخته از نوع ساندویچ پانلهای دو رو ورق گالوانیزه رنگی به ضخامت 5/0 میلیمتر و عایق تزریقی پلی اورتان به ضخامت 6و4 سانتی متر .
پوشش های داخلی (کانکس ،کاروان،ساختمان های پیش ساخته وخانه های ویلایی ) از نوع دیوارپوش های P.V.C روکش دار طرح چوب  به ضخامت 1 سانتیمتر

درب های ورودی و پنجره اتاقهای(کانکسکاروانساختمان های پیش ساخته -خانه های ویلایی ) از نوع U.P.V.C  با شیشه دوجداره  و توری آلومینیومی جهت پنجره ها همراه با پرده لوردراپه و حفاظ فلزی  و درب های داخلی اتاق ها از نوع H.D.F با دستگیره و یراق آلات مناسب .

نصب فلاشینگ و آبرو ها و خط الرأس(کانکسکاروانساختمان های پیش ساخته -خانه های ویلایی )  از ورقهای گالوانیزه رنگی به ضخامت 5/0 میلیمتر همراه با اجرا عایق بندی و درزبندی با چسب های ماستیک و تزریق فوم پلی اورتان.

تأسیسات برقی با سیم کشیهای روکار در داکتهای پلاستیکی ، کلید و پریزهای برق و تلفن و روشنایی از نوع مهتابی 40 ×2 و چراغهای سقفی و تونلی ،  همراه با کلید های مینیاتوری و جعبه تقسیم .
آبدارخانه با کابینت های فلزی بالا و پایین با درب های M.D.F همراه با سینک  و آبچکان و  شیرآلات اهرمی  درجه یک – لوله کشی های پلی اتیلن سرد و گرم- هواکش20×20 برقی  و دریچه آلومینیومی30×30 .

سرویس بهداشتی دستشویی و توالت ایرانی و روشویی و زیر دوشی چینی با شیرآلات اهرمی درجه یک – لوله کشی های پلی اتیلن سرد و گرم- هواکش 20×20برقی  و دریچه آلومینیومی 30×30 .

فنداسیون منفرد در ابعاد 60×60 سانتیمتر با صفحه ستون های 30×30 و انکربولت همراه با کرسی چینی ازنوع بلوک های سیمانی  و خاکریزی – کمپکت و رکلاژ کف. ( حتی الامکان بعهده خریدار محترم است )

کفسازی ازنوع سرامیک درجه یک 40×40 با ملات ماسه وسیمان و بندکشی . ( حتی الامکان بعهده خریدار محترم است)

 

مشخصات فنی کانکس ها

مصالح مصرفی در این نوع کانکس ها از نوع درجه یک و مرغوب می باشد که برای اسکان مهندسین و عوامل اجرایی پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. مشخصات فنی این نوع کانکس به شرح ذیل می باشد:

1. شاسی کف بصورت دورکلاف یا اسکی (بستگی به ابعاد کانکس دارد) و از تیرآهن (IPE14,IPE16,IPE18) با توجه به ابعاد کانکس می باشد.

2. در اسکلت بدنه و کف از پروفیل های استاندارد 40×40 ،40×80 در فواصل 57 سانتیمتری استفاده می گردد و برای جلوگیری از ایجاد صدا و لرزش در چهار طرف لچکی اجرا میگردد..

3. دراستراکچر اصلی به طور کامل ضد زنگ اجرا می گردد.

4. بمنظور ثابت نمودن بار در طول مسیر و در زمان بارگیری و تخلیه ،قلاب های فولادی با پلیت به شاسی متصل می گردد.

5. پوشش خارجی دیواره های کانکس و کیوسک نگهبانی از جنس ورق گالوانیزه رنگ کوره ای بضخامت 0/5 میباشد که با پیچ های سرمته ای و پرچ های فولادی به اسکلت نصب می گردد.

6. پوشش داخلی دیواره ها و سقف کانکس از نوع P.V.C طرح چوب می باشد.

7. میان دیواره های کانکس از پلی استایرن دیرسوز بضخامت 4 سانتیمتر بعنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده می شود.

8. درب های ورودی و پنجره ها از جنس آلومینیومی (در صورت نیاز درب و پنجره های U.P.V.C با شیشه دوجداره استفاده می شود.)و درب های داخلی از نوع H.D.F چوبی می باشد.

9. پوشش کف از تخته های فارلینپلکس بضخامت 18 میلیمتر با اجرای کفپوش از جنس درجه یک طرح پارکت می باشد.

10. تاسیسات برق و تلفن بصورت روکار داخل داکتهای پلاستیکی P.V.C با رعایت کلیه استانداردهای BS اروپا،کلید وپریزهای صادراتی ، مهتابی روکار 40×2 و و سیم کشی از کابل نمره 2.5 با مینیاتوری جداگانه جهت سیستم گرمایش و سرمایش اجرا می گردد .

11. سقف کانکس بصورت دوشیب از جنس ورق گالوانیزه سینوسی اجرا شده و تمامی اتصالات بدنه و سقف با پرچهای نمره 10-18-21 و پیچهای سرمته ای با فواصل 10. سانتیمتری نصب می گردد.

12. کانکس از رنگ روغنی سریع  و خشک و به رنگ دلخواه مشتری رنگ آمیزی می شود.

13. در صورت نیاز ، آبدارخانه مجهز به کابینت های M.D.F، سینک، آبچکان، شیر آلات اهرمی از نوع درجه یک، لوله کشی های سرد و گرم از نوع پلی اتیلن، و یک عدد هواکش برقی 17×17 و سرویس بهداشتی شامل توالت ایرانی (در صورت نیاز فرنگی )و روشویی چینی، شیرآلات اهرمی درجه یک، لوله کشیهای پلی اتیلن سرد و گرم ، جای حوله و صابون و هواکش 17 ×17 داخل کانکس  اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *