همه چیز درباره اسکلت پیچ و مهره‌ ای

اسکلت پیچ و مهره ای

همه چیز درباره اسکلت پیچ و مهره‌ ای :

یک نوع بسیار محبوب کانکس در میان متقاضیان، کانکس‌های تشکیل شده از اسکلت فلزی پیچ و مهره ‌ای است. این اسکلت از پیچ و مهره‌ کردن بخش‌های مختلف به یکدیگر به دست می‌آید؛ به همین دلیل در هر زمانی امکان جدا کردن آن‌ها از یکدیگر وجود دارد.

تولید کنندگان اسکلت پیچ و مهره‌ ای، آن را برای ساخت کانکس‌هایی استفاده می‌کنند که باید در مکان‌هایی دور یا با مسیر سخت نصب شوند.

در واقع هر زمانی که نیاز به جابه‌جایی کانکس باشد بدون هیچ مشکلی می‌توان بخش‌های مختلف اسکلت را از هم جدا کرده و پس از انتقال مجدد به یکدیگر وصل کرد.

در رابطه با اسکلت پیچ و مهره ای باید این نکته را مدنظر قرار دارد که تمام بخش‌های مختلف آن از استحکام بالایی در برابر زنگ زدگی و غیره برخوردار هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نوع اسکلت تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی اسکلت پیچ و مهره ای

امروزه کانکس‌ها‌ از اسکلت‌های متنوعی تشکیل می‌شوند که از بهترین آن‌ها می‌توان به اسکلت فلزی پیچ و مهره ای اشاره کرد.

اسکلت فلزی پیچ و مهره ای به صورتی است که در هر زمانی امکان جداسازی قطعات آن وجود دارد؛ به همین دلیل حمل‌و‌نقل کانکس به آسانی انجام خواهد شد.

البته زمانی که برای بازسازی و جداسازی اسکلت پیچ و مهره‌ ای صرف می‌شود کمی زیاد است که به عنوان یک عیب در برابر مزایای آن به چشم نمی‌آید.

این سازه برای کسانی که به طور دائم در حال سفر از مکانی به مکان دیگر هستند، کاربرد دارد؛ زیرا به آسانی محلی ایده‌آل برای اسکان خود فراهم خواهند کرد.

ویژگی‌های اسکلت پیچ و مهره ای و تاثیر آن در کیفیت کانکس

اسکلت فلزی پیچ و مهره ای برای ساخت کانکس‌های غیر قابل حمل استفاده می‌شود.

در واقع برخی موارد به دلیل سایز بزرگ کانکس، سختی محل عبور کانکس و غیره امکان جابه‌جایی آن وجود ندارد که باید از اسکلت پیچ و مهره‌ ای در ساخت کانکس موردنظر استفاده شود.

ویژگی‌های کانکس پیچ و مهره ای و اسکلت بکار برده شده در ساخت آن عبارتند از:

  • حمل آسان

یک ویژگی بسیار ایده‌آل اسکلت فلزی پیچ و مهره ای جداسازی آسان قطعات آن است؛ به همین دلیل از آن برای ساخت کانکس‌های قابل حمل استفاده می‌شود.

در واقع از آنجایی که حمل و نقل اسکلت پیچ و مهره ای در برخی مسیر‌ها کار بسیار دشواری است، از اسکلت فلزی پیچ و مهره ای برای ساخت این نوع کانکس‌ها استفاده می‌شود.

  • ضد زنگ

از دیگر مزایای اسکلت پیچ و مهره‌ ای ضد زنگ بودن آن است که باعث افزایش طول عمر کانکس و در نهایت استحکام بالای آن در برابر فشار، ضربه، آتش سوزی و غیره می‌شود.

  • مقاوم در برابر زلزله

در مکان‌های زلزله خیز که نیاز به نصب کانکس مستحکم و ضد زلزله برای اسکان افراد است، سازه پیچ و مهره ای بهترین گزینه برای ساخت آن است.

  • قیمت بالا

اسکلت فلزی پیچ و مهره ای نسبت به نوع جوشی آن از قیمت بسیار بیشتری برخوردار است.

با این حال این ویژگی با وجود مزایای بسیاری که اسکلت فوق در خود جای داده است، قابل چشم پوشی خواهد بود.

 

بررسی اسکلت پیچ و مهره ای و نصب آن

 

اتصالات اسکلت پیچ و مهره ای

بخش‌های مختلف کانکس به وسیله پروفیل‌های آهنی و ناودانی به یکدیگر متقصل می‌شوند.

در این میان باید دقت کرد که پیچ و مهره های مورد استفاده برای اتصال این بخش‌ها به یکدیگر از مقاومت بالایی در برابر حرارت، رطوبت و غیره برخوردار هستند که یک مزیت مهم برای آن‌ها به حساب می‌آید.

جنس پیچ و مهره‌ها برای ساخت اسکلت فوق استیل است که تاثیر بسیار زیادی برای جلوگیری از فرسودگی و زنگ زدگی کانکس دارد.

مکان‌های مناسب برای استفاده از اسکلت پیچ و مهره ای

هر کانکسی باتوجه به امکانات، نحوه حمل و غیره برای یک مکان خاصی مناسب است.

کسانی که به دنبال خرید کانکس هستند باید از این موضوع آگاه باشند که برای مکان‌های طولانی و دشوار که امکان حمل و نقل آن وجود ندارد اسکلت فلزی پیچ و مهره ای بهترین نوع گزینه ممکن است.

بهترین موقعیت‌های مکانی برای نصب کانکس‌هایی با اسکلت پیچ و مهره ‌ای مربوط به ارتفاعات همچون کوه‌ها، بام خانه و موارد مشابه می‌شود.

همچنین این اسکلت برای کانکس‌های امدادی کاربرد بسیار زیادی دارد.

اسکلت‌های پیچ و مهره‌ای برای ساخت سازه‌های پیش ساخته‌ای که قصد افزایش مساحت آن در آینده را داریم گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

قیمت نهایی کانکس پیچ و مهره ای

قیمت کانکس پیچ و مهره‌ ای به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ به همین دلیل متقاضیانی که از این جنبه مالی دارای محدودیت خرید هستند باید به موارد فوق دقت کنند.

در ابتدا باید دانست که کانکس‌های پیچ و مهره‌ای از نوع ضدزنگ هستند که این موضوع در قیمت نهایی آن‌ها تاثیر فراوانی دارد.

از عوامل تاثیر گذار دیگر در قیمت اسکلت پیچ و مهره ای می‌توان به سایز کانکس، بخش‌های تعبیه شده در آن، استحکام، عایق بندی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

 

ویژگی‌های اسکلت پیچ و مهره ای

 

استحکام بالای اسکلت پیچ و مهره ای

بر اساس آنچه که در بالا به آن پرداختیم، باید به این موضوع پی برده باشید که کانکس‌های پیچ و مهره‌ای از استحکام بالایی برخوردار هستند.

اما آیا می‌دانید که استحکام این نوع کانکس در برابر زلزله به چه صورت است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت، هر چه وزن سازه‌ای کمتر باشد، مقاومت آن در برابر زلزله بیشتر است.

برای مثال اگر دو کانکس با وزن‌های ۴۰۰ و ۸۰۰ کیلوگرم را در نظر بگیرید، گزینه‌ای که وزن کمتری دارد در نهایت مقاومت بیشتری در برابر زلزله خواهد داشت.

علاوه بر موضوع وزن، متریال‌های بکار برده شده در ساخت اسکلت پیچ و مهره ‌ای و استفاده از مواد ضد زنگ در تولید آن از دیگر دلایل استحکام این تجهیز به حساب می‌آيد.

بررسی وزن استاندار کانکس پیچ و مهره ای

کانکس‌های پیچ و مهره ای به خانه‌های مینی و قابل حملی می‌گویند که در ابعاد مختلف قابل تولید هستند.

در واقع مشتریان می‌توانند باتوجه به نوع نیاز خانه کانکس موردنظر را در سایز‌های ۲ در ۲ متر، ۳ در ۳ متر و غیره سفارش دهند.

در هنگام انتخاب سایز کانکس بهتر است تا به مسئله ایمنی در برابر زلزله و غیره که در بالا کمی به بررسی آن پرداختیم نیز توجه شود.

یک کانکس ۴ متره حدود ۳۷۰ کیلوگرم وزن دارد. این کانکس نه تنها در برابر زلزله هیچ آسیبی نخواهد دید بلکه در برابر عوامل خطری دیگر مانند سیل، طوفان و غیره نیز به حالت اولیه خود باقی خواهند ماند.

البته موارد گفته شده با در نظر گرفتن بدخیم نبودن اوضاع در نظر گرفته شده است؛ زیرا در مواقع بسیار نگران کننده مانند طوفان‌های شدید، امکان جابه‌جایی کانکس وجود دارد.

کلام آخر

برای ساخت هر نوع کانکسی در ابتدا اسکلت آن ساخته می‌شود.

اسکلت پیچ و مهره‌ ای یک سازه مستحکم برای ساخت بدنه اولیه کانکس است.

بخش‌های مختلف این اسکلت به آسانی از یکدیگر جدا می‌شوند، به همین دلیل امکان جابه‌جایی آسان کانکس را فراهم خواهند کرد.

از ویژگی‌ سازه پیچ و مهره ای که به ارزش آن‌ها می‌افزاید، استحکام بالای اسکلت فوق است.

در همین راستا باید اشاره کرد که کانکس‌های پیچ و مهره‌ای گزینه مناسبی برای زندگی موقت در مکان‌هایی همچون کمپ‌ها، مکان‌های حادثه دیده و اسکان آسیب دیدگان، مناطق نظامی به عنوان خوابگاه و غیره هستند.

نصب کانکس‌های پیچ و مهره‌ ای نسبت به انواع دیگر کانکس در زمان کوتاهی انجام می‌شود که یک مزیت مهم برای آن به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *