خانه پیش ساخته چگونه تهیه می‌ شود ؟

خانه پیش ساخته

خانه پیش ساخته چگونه تهیه می‌ شود ؟

خانه پیش ساخته از نمونه‌های عالی ساخت مدرن و بناسازی به شیوه امروزیه.

راهی آسان و اقتصادی برای خانه‌دار شدن، اون هم با مصالح مدرن و زیست‌محیطی که با اقبال خوب کاربران هم روبرو شده‌.

این روزها روش ساخت قطعات خانه در کارخانه و انتقال و مونتاژ اونا در محل مورد نظر، در کشورهای پیشرفته به راهی آسون و سریع برای تهیه خونه برای عده زیادی تبدیل شده و از طرف عموم و سازندگان هم با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شده.

توی این مقاله شما رو با مزایای ساخت و عرضه این نوع ساختمان آشنا می‌کنیم.

هم‌چنین به این موارد می‌پردازیم:

  • خانه های پیش ساخته چگونه تهیه می‌شن؟
  • آشنایی با انواع خانه از پیش ساخته و مزایای اون.
  • از متریال مورد استفاده در ساخت خانه پیش ساخته بیشتر بدونیم.

این مطلب رو همراه با ما مطالعه کنید!

خانه پیش ساخته، راحت، زیبا، ارزان!

این روزها خونه‌دار شدن از هر زمان دیگه‌ای مشکل‌تر شده و قیمت ساختمان‌های آماده و بناهای در دست ساخت به‌شدت بالا رفته، تا جایی که خیلی‌ها حتی فکر خرید خونه رو با اجاره کردن اون عوض کردن و به‌کلی از این کار ناامید شدن!

اما همیشه راه‌هایی وجود داره که ممکنه به اونا فکر نکرده باشیم و بتونن مشکل ما رو به طرز جالبی حل کنن!

خرید خانه پیش ساخته یکی از همین راه‌هاست که در چند سال‌ گذشته در همه جای دنیا و به‌خصوص کشورهای پیشرفته، به روشی آسان و عملی برای خونه‌دار شدن افراد تبدیل شده.

تو کشور ما هم، فرهنگ تهیه خونه‌های از پیش آماده کم‌کم داره جای خودش رو بین مردم باز می‌کنه و مثل هر مورد مفید دیگه‌ای به‌مرور شکل می‌گیره.

در این شرایط، آگاه شدن از شرایط و مزایای این نوع خونه‌ها می‌تونه فرصتی باشه برای افرادی که برای اولین بار قصد خرید خونه دارن یا مایلن در کمترین زمان ممکن خونه‌سازی کنن.

این روش مزایایی داره که در ادامه مطلب می‌خوانیم.

با ما همراه باشید.

خانه پیش ساخته و ۹ مزیت کاربردی!

اگر مایلید از مزیت‌های خرید یا ساخت خانه‌های پیش ساخته باخبر بشید، در این بخش موارد مهمی از اون‌ها لیست شده که با هم مرور می‌کنیم:

  • عایق سرما، گرما، رطوبت و صدا: خانه پیش ساخته اغلب با متریال عایق در برابر نفوذ سرما و گرما و نیز رطوبت ساخته میشه. این مورد مزایای زیادی رو در خودش داره؛ از جمله اینکه عایق دما بودن، خونه رو از مصرف انرژی بیشتر برای گرمایش و سرمایش معاف می‌کنه. همین‌طور مقاومت در برابر نفوذ رطوبت، محیط خونه رو در برابر رشد باکتری و قارچ و دیگر موارد میکروبی محافظت می‌کنه.

این روزها که همه از سروصدا و آلودگی صوتی گریزان هستیم، خواص اکوستیک در این نوع سازه هم از مواردی هست که به تعداد طرفدارای این منازل اضافه کرده و بسیاری رو به خرید اون‌ها تشویق می‌کنه.

  • هزینه نگهداری کمتر نسبت به نمونه‌های دیگر ساختمان: این نوع سازه به‌خاطر مصالح و نوع ساختی که داره، به مراقبت کمتری نسبت به خونه‌های دیگه نیاز داره که هزینه و زحمات این کار رو به شدت پایین میاره.
  • سرعت ساخت و بازگشت سرمایه: هزینه‌ای که برای تهیه خانه پیش ساخته پرداخت می‌کنید، به‌علت سرعت انجام کار خیلی زود به شما برمی‌گرده. این مزیت به‌ویژه برای سرمایه‌گذارها و افرادی که برای اولین بار خانه‌دار می‌شن بسیار مفیده.
  • مقاومت و پایداری در برابر زلزله حتی تا ۹ درجه ریشتر! کشور ما روی کمربند زلزله قرار داره و همه ساله شاهد اتفاقات طبیعی در این مورد هستیم. خانه های پیش ساخته به خاطر کاربرد مصالح ایمن و مهندسی نوینی که در طراحی و ساختشون به کار رفته، در برابر زلزله مقاوم هستن.
  • مصون از نفوذ حشرات موذی و آفت‌های طبیعی: توی خانه‌های پیش ساخته از چوب و متریال صنعتی استفاده زیادی شده که همگی به‌طور اصولی سمپاشی و در برابر آفت مصون شدن. به همین خاطر این نوع خونه‌ها، از نفوذ سوسک و حشرات موذی و آفت‌های مختلف معاف هستند.
  • سهولت تغییر نقشه بدون هدر دادن مصالح: این نوع خانه‌ها را میشه بدون پرتی مصالح در بخش نقشه و طراحی تغییر داد. این مورد به‌خصوص برای افرادی که مایلن به‌خاطر تغییر تعداد اعضای خانواده، تعداد یا مساحت اتاق‌ها رو عوض کنن بسیار مفیده.
  • کاهش هزینه‌های فونداسیون: مصالح به‌کار رفته در خانه‌های از پیش آماده نسبت به نمونه‌های سنتی سبک‌تر هستن. این مزیت نه‌تنها اونها رو ضد زلزله می‌کنه، بلکه با کمتر کردن نیاز به فونداسیون، صرفه‌جویی زیادی در این بخش انجام می‌ده! این مزیت هم قیمت خونه رو پایین‌تر میاره و هم سرعت اجرای زیرساخت و فونداسیون رو بالاتر می‌بره که کاملا به نفع مشتری هست.
  • قیمت مناسب و ارزان: این نوع خونه به‌ دلایل مختلف از مصالح مصرفی تا مونتاژ کارخانه‌ای، در مجموع بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های سنتی هست و تمایل زیاد برای خرید اون هم به‌همین دلیل به‌وجود اومده.
  • قابلیت جابه‌جایی و مونتاژ قوی: قطعات این نوع خانه پیش ساخته رو میشه جابه‌جا و در محل دیگه‌ای مونتاژ کرد. مزیتی منحصربه‌فرد و خاص که در هیچ نوع خانه سنتی دیده نمی‌شه. این خصوصیت برای بسیاری جذاب بوده و خرید خانه های پیش ساخته رو به گزینه ایده‌ال تبدیل کرده.

با متریال مصرفی در خانه های پیش ساخته آشنا شویم!

در این نوع خانه‌ها، از چوب استفاده زیادی می‌شه.

ماده‌ای سبک، طبیعی و بسیار زیبا که هم شکل و نمای داخلی  خارجی منزل رو زیبا می‌کنه و هم اون رو در برابر زلزله و حوادث ایمن می‌کنه. ضمن اینکه این نوع چوب مخصوص صنعتی بوده و در برابر آفت‌ها و حشرات هم سمپاشی شده و مصون هست.

از مواد دیگه‌ای که در ساخت خانه های پیش ساخته مورد استفاده هستن، آلیاژهای سبک و ضد زنگ هست که هم زیبا و هم به‌شدت مقرون به‌صرفه هستن. این متریال خونه رو در برابر ضربه و‌ آسیب مصون کرده و به اون قدرت مقابله با حوادثی مثل سیل و زلزله رو هم می‌بخشه.

شیشه از نوع نشکن و پلاستیک هم مواد دیگه‌ای هستن که هم به روشنایی و زیبایی این نوع خونه‌ها کمک کرده و هم کاملا کاربردی هستن.

پلاستیک در این نوع خانه پیش ساخته موارد استفاده زیادی داره و از نظر رعایت بهداشت و ظاهر زیبا و مدرن هم نقش خوبی در این نوع خونه‌ها بازی می‌کنه.

پایان کلام!

خانه پیش ساخته فرصتی جدید و امروزی برای کسانیه که مایلن ضمن داشتن منزلی زیبا و امروزی، از مزیت‌های مختلف ساخت‌وساز به شیوه مدرن هم بهره‌مند بشن.

از مصالح ارزان و ضد زلزله تا مصونیت در برابر آفات و حشرات و وجود مزیت‌های بهداشتی فراوان رو میشه به این خونه‌های از پیش ساخته نسبت داد.

همینطور مواردی مانند قیمت ارزان و ساخت فوری، از مزیت‌های اقتصادی این نوع خانه هستند که گرایش به خرید اون‌ها رو در سال‌های اخیر بیشتر کرده.

شما هم اگر مایل به تهیه این نوع خانه پیش ساخته هستید، پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات بیشتر درباره قیمت و کیفیت این نوع سازه ها رو از فضای مجازی جمع‌آوری کنید.

با مقایسه این نوع ساخت مسکن با شیوه سنتی بدون شک شما هم با مزایای بیشتر این نوع ساختمان‌ها آشنا می‌شید و می‌تونید خانه خودتون رو بنابر سلیقه و نظر خودتون انتخاب و اون رو سفارش بدید.

پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *